JP-Klachtenbeheer

Verwerken van (klacht)meldingen in bouw en vastgoed

De module JP-Klachtenbeheer van onze software gebruik je voor het registreren en verwerken van (klacht)meldingen in de bouw- en vastgoedbranche. Deze module wordt veel gebruikt door vastgoedbeheerders en de afdelingen Nazorg en Service en/of Onderhoud en Beheer van bouw- en aannemingsbedrijven. Hierbij kan het gaan om opleverpunten, onderhoudspunten, garantieclaims en reparatieverzoeken.

Gebruik je JP-Kopersbegeleiding al? Dan is het gehele werk (project) al aanwezig en kan je simpelweg gebruik maken van eerder ingevoerde gegevens. Zo niet, dan is er ook geen man overboord. Het aanmaken van een werk is echt een fluitje van een cent.

Melding – Lijst

Koppeling met een ERP-systeem

Desgewenst kunnen we een koppeling met een ERP-systeem ontwikkelen, zodat de projectgegevens vanuit het ERP-systeem worden ingelezen. Dit hebben we bijvoorbeeld al gerealiseerd met Navision (4PS) en Exact AEC. Maar ook voor het realiseren van koppelingen met andere systemen staan wij zeker open. Dan is alle informatie van het werk aanwezig en kunnen meldingen direct worden geregistreerd bij het juiste werk en object.

Registratie van (klacht)meldingen kan op drie verschillende manieren:

  1. Handmatige invoer in JP-Klachtenbeheer
  2. E-mailarchivering via onze Microsoft Outlook invoegtoepassing (add-in)
  3. Via een web portal door een externe partij (zoals bijvoorbeeld de objectgebruiker, vertegenwoordiger van een VVE, de facilitair manager of een vastgoedbeheerder)

Het gebruik van e-mailarchivering en/of het web portal is optioneel, maar het versnelt het registreren van meldingen aanzienlijk.

Simpel registreren en verwerken

De kracht van onze software voor klachtenbeheer (of klachtenmanagement) zit in de simpelheid van het registreren en verwerken van de meldingen. Nadat de melding via een van bovengenoemde manieren is geregistreerd, kun je direct: 

  • Een registratiebevestiging via e-mail versturen (optioneel, niet verplicht)
  • Een oplosser koppelen (eigen medewerker, onderaannemer of vastgoedbeheerder)
  • Een werkbon via e-mail versturen
  • Een gereedmelding via e-mail versturen (optioneel, niet verplicht)

Indien er bij een melding ook bijlagen (bijvoorbeeld foto’s) zijn toegevoegd, verstuurt het systeem deze automatisch mee met de werkbon.

Natuurlijk genereer je eenvoudig diverse overzichten en analyses met JP-Klachtenbeheer, die je kunt inzetten om je klachtenbeheer, je aanpak en je efficiëntie in het oplossen te verbeteren.

Nog even de gemakken van de module Klachtenbeheer op een rij:

  • Snelle en effectieve registratie van meldingen
  • Maken en versturen van een werkbon voor de oplossende partij
  • Voorbereiden en versturen van correspondentie en e-mailberichten op basis van zelf te definiëren sjablonen
  • Uitgebreide statistische rapportages

Heb je aanvullende vragen of wil je het systeem een keer live zien? We staan je graag te woord of komen langs om een geheel vrijblijvende demo te geven.

Referenties

Remco de Wit, De Langen en Van den Berg
JP-Klachtenbeheer

“Wij gaan net iets verder dan een ander bouwbedrijf als het gaat om klachtenafhandeling en -registratie en dit is mogelijk dankzij JPDS. De klant kan online zelf inloggen, meldingen plaatsen en beheren.”
“Sterke punten zijn het gebruiksgemak voor de aannemer en het feit dat je aparte modules kunt afnemen. Het is prettig dat je naar eigen behoefte kunt uitbreiden met de flexibele modules.”

Wil jij meer weten over een van onze modules of wil je een demo? Neem dan contact met ons op! Wij komen graag bij jou langs om alle mogelijkheden te bespreken.