Voor je ligt een nette to-do-list, de planning voor de dag is klaar en ook de rest van de week zit je gebeiteld. Je collega zet een dampende beker koffie voor je neer en het leven lacht je toe. Nog voordat je je eerste slok hebt genomen, gaat de telefoon. Project A is door weersomstandigheden vertraagd. Direct daarop volgt een volgend telefoontje: bij project B is lekkage ontstaan. En ondertussen zie je je mailbox alweer vollopen met mails met rode urgentie-uitroeptekens. In een tijdsbestek van vijf minuten kan je planning de prullenbak in. Welkom in de hectiek die kopersbegeleiding heet.

Johan van Eijsden, eigenaar van JPDS, kent dit soort voorbeelden maar al te goed. In 2005 besloot hij dat het genoeg was. Hij maakte er zijn doel van om het leven van een kopersbegeleider gemakkelijker te maken. Al was het maar om al die koud geworden koffie te redden. Johan startte een intensief traject samen met bouwers om een systeem te ontwikkelen dat in de kleinste details voldeed aan de wensen van kopersbegeleiders. Ontwikkeld vanuit de praktijk, in plaats van vanuit de techniek. Een systeem dat overzicht biedt in de hectiek, naadloos past in de manier van werken en tijd oplevert, in plaats van kost. Dat werd JP-Kopersbegeleiding. In de jaren die volgden is het systeem onder invloed van continue feedback van gebruikers nog beter geworden en zijn er diverse aanvullende modules ontwikkeld die ondergebracht zijn in de overkoepelende naam JP-Bouwmanagement.

Vandaag de dag is het team van JPDS uitgebreid met twee collega’s en een vaste groep samenwerkingspartners die op dagelijkse basis werken aan het nog verder verbeteren van JP-Bouwmanagement. Waarbij persoonlijke aandacht, korte lijnen en feedback van gebruikers nog steeds de centrale rol spelen. En dat alles om ervoor te zorgen dat die zorgvuldig gemaakte to-do-list nooit meer de prullenbak in hoeft.