Door adequaat te reageren op klachten en deze vervolgens efficiënt op te lossen, kun je je van de concurrentie onderscheiden. Dat ondervindt Bouwbedrijf De Langen en Van den Berg uit Bergambacht. Als het gaat om klachtenafhandeling zet het middelgrote bouwbedrijf net even dat stapje verder dan veel van hun collega’s.

Remco de Wit is bij het bedrijf coördinator bouwservice en verantwoordelijk voor de nazorg. “Ik houd mij bezig met de afwikkeling van de klachten die wij binnenkrijgen.” De klachtmeldingen en de afhandeling daarvan gaan binnen het bedrijf heel gestroomlijnd. “De klant krijgt inlogcodes waarmee ze op de website bouwnazorg terecht kunnen. Hier kunnen ze vervolgens inloggen en hun gebreken melden. Ik houd door deze wijze van werken een goed overzicht.”

De Wit gebruikt hiervoor de module Klachtenbeheer van JPDS. “Ik schat dat wij daar nu al ruim vier jaar mee werken. Het grote pluspunt van de module is de gebruiksvriendelijkheid. Het is ook een compleet pakket. Veel completer dan wat andere bedrijven aanbieden. Voordat wij voor de module kozen, hebben we eerst een grote selectie gehouden. Zo zijn we bijvoorbeeld ook bij andere bedrijven gaan kijken, maar JPDS kwam toen toch als beste naar voren.”

Het voordeel van de software is volgens De Wit ook dat het per module kan worden afgenomen. “Dat scheelt heel veel, want wij hebben bijvoorbeeld alleen klachtenbeheer en dus geen kopersbeheer. Ik vind het wel prettig dat je het systeem met flexibele modules kan uitbreiden of alleen dat gebruiken wat je nodig hebt.” Zoals Bouwbedrijf De Langen en Van den Berg klachten tot het minimum wil beperken en als ze er zijn snel wil oplossen, kijkt De Wit ook naar JPDS. “Het contact met JPDS verloopt zeer goed. Je hoeft maar te bellen en je wordt direct of binnen een nette termijn teruggebeld. Alles gaat naar tevredenheid. “ Om er na een korte stilte aan toe te voegen: “Ik ben niet zo’n makkelijk type, maar in dit geval ben ik over de samenwerking echt te spreken.”